Kundecase skaber værdi

Sæt kunden i fokus med en kundecase. Det skaber altid troværdighed og øger budskabets værdi, når andre vil lægge navn til virksomhedens ydelser og produkter.

En veldisponeret kundecase eller kundehistorie indeholder altid en ekstern kilde, som leverer budskabet.

Det er sjældent et problem, at få virksomhedens egne medarbejdere til at fortælle vidt og bredt om fortræffelighederne ved egne ydelser eller produkter. Og virksomhedens egne sælgere er helt sikkert altid klar til at give den fuld gas.

Men skal der virkelig være validitet og pondus i budskabet, er det væsentlige bedre, når en kunde eller samarbejdspartner står bag.

Derfor er en kundecase med fokus på kunden og dennes forretning et særdeles effektivt virkemiddel, uanset om det fx er til et kundemagasin, nyhedsbrev eller advertorial.

En kundecase der primært handler om kundens forretning og kerneydelse fremfor hvordan kunden har fået glæde af det pågældende produkt eller ydelse er spændende læsning, Det får kunden til at føle sig værdsat, og der vil som udgangspunkt aldrig være tvivl om, hvorfor afsenderen fortæller historien.

Få de spændende kundecases og kundehistorier frem i lyset - kontakt Freelancejournalisten.DK