Mange medier har en kritisk vinkel på deres artikler og indslag, og indimellem risikerer virksomhedens ledere og medarbejdere også at stå over for en utilfreds og kritisk kunde.
Både presse og de utilfredse kunder vil gerne sætte fingeren lige netop dér, hvor det gør mest ondt i forretningen.
Derfor handler medie- og kommunikationstræning om påklædning i at ”komme ud af kampen” med så få skrammer som muligt. Og her er det vigtigt med både forberedelse og erfaring.
Et skarpt og erfarent medietræningsteam vil i realistiske rammer tage udgangspunkt i virksomhedens egne cases og skræddersy et fleksibelt medietræningsprogram til fx direktionen, ledergruppen eller de medarbejderne, virksomheden sender i front.
Med kombinationen af kritiske tv-interviews, telefon-interviews og samtaler, der bliver optaget på video, prøver I at få "ryggen mod muren" og blive stillet til ansvar fra den kritiske part.
Efterfølgende analyserer og gennemgår vi optagelserne, hvorefter I med sikker og erfaren hånd bliver guidet og rådgivet i, hvordan I fremover kan undgå journalisternes og kundernes fælder.