Medietræning og kommunikationstræning

Bliv klædt på til at møde pressen og kunderne og få kontrol over budskaberne!

Programmet til medietræning og kommunikationstræning bliver skræddersyet med kritiske tv-interviews, telefon-interviews og samtaler og udgangspunkt i virksomhedens egne cases.
Mange medier har en kritisk vinkel på deres artikler og indslag, og indimellem risikerer virksomhedens ledere og medarbejdere også at stå over for en utilfreds og kritisk kunde.

Både presse og de utilfredse kunder vil gerne sætte fingeren lige netop dér, hvor det gør mest ondt i forretningen.

Derfor handler medie- og kommunikationstræning om påklædning i at ”komme ud af kampen” med så få skrammer som muligt. Og her er det vigtigt med både forberedelse og erfaring.

Et skarpt og erfarent medietræningsteam vil i realistiske rammer tage udgangspunkt i virksomhedens egne cases og skræddersy et fleksibelt medietræningsprogram til fx direktionen, ledergruppen eller de medarbejderne, virksomheden sender i front.

Med kombinationen af kritiske tv-interviews, telefon-interviews og samtaler, der bliver optaget på video, prøver I at få "ryggen mod muren" og blive stillet til ansvar fra den kritiske part.

Efterfølgende analyserer og gennemgår vi optagelserne, hvorefter I med sikker og erfaren hånd bliver guidet og rådgivet i, hvordan I fremover kan undgå journalisternes og kundernes fælder.
Medie- og kommunikationstræning er en ideel mulighed for at lære taktikken på spillebrættet, når man står overfor kritiske spørgsmål fra både journalister og kunder.

Hvorfor er omsætningen dykket?

Hvorfor fyrer I folk? Hvorfor slog jeres udviklingsprojekt fejl?

Hvorfor har I ikke styr på fødevaresikkerheden? Hvorfor virker produktet ikke? Jeres konsulent har lovet mig, at træet gror ind i himlen, hvorfor et det så groet nedad?

Kontakt Freelancejournalisten.DK og hør mere om, hvordan I kan blive klædt på til at møde de kritiske spørgsmål uden at få skrammer!