Mange vælger at bruge betalt annonceplads på traditionel annoncering. Men fakta er, at advertorials ofte skaber bedre blikfang og øger interesse hos modtagerne, da indholdet er specifikt tilpasset det pågældende medie.
I advertorials er der klare regler for, at det drejer sig om "købt" synlighed i form af en annonce. Benyt derfor annoncepladsen på
en god kundecase eller
erhvervshistorie, der vækker læserens nysgerrighed, og får denne til at stoppe op.
Fortæl fx hvordan virksomhedens ydelse, produkt eller rådgivning har skabt værdi for andre. Dermed undgå man, at annoncen drukner mellem alle de andre almindelige annoncer.
Få Freelancejournalisten.DK til at skabe sammenhæng mellem budskab,
tekst,
billeder og billedtekster, så læseren får indtryk af, at de her får mere end "bare" et godt tilbud.
Der er dokumentation for, at det giver flere kunder i butikken og øger salget, når man benytter advertorials frem for traditionel annoncering.
Se et pdf-eksempel her...