Advertorial er en annonce...

... iklædt redaktionelt indhold, matcher det specifikke medie og er målrettet læsernes interesser.

I en advertorial benyttes annoncepladsen til at fortælle, hvordan virksomhedens ydelse, produkt eller rådgivning har skabt værdi for andre. Undgå, at reklamen eller annoncen drukner mellem alle de andre. Se et pdf-eksempel ved at klikke her.
Mange vælger at bruge betalt annonceplads på traditionel annoncering. Men fakta er, at advertorials ofte skaber bedre blikfang og øger interesse hos modtagerne, da indholdet er specifikt tilpasset det pågældende medie.

I advertorials er der klare regler for, at det drejer sig om "købt" synlighed i form af en annonce. Benyt derfor annoncepladsen på en god kundecase eller erhvervshistorie, der vækker læserens nysgerrighed, og får denne til at stoppe op.

Fortæl fx hvordan virksomhedens ydelse, produkt eller rådgivning har skabt værdi for andre. Dermed undgå man, at annoncen drukner mellem alle de andre almindelige annoncer.

Få Freelancejournalisten.DK til at skabe sammenhæng mellem budskab, tekst, billeder og billedtekster, så læseren får indtryk af, at de her får mere end "bare" et godt tilbud.

Der er dokumentation for, at det giver flere kunder i butikken og øger salget, når man benytter advertorials frem for traditionel annoncering.

Se et pdf-eksempel her...

Advertising og editorial...

... skaber den effektiv advertorial.

I advertorials går annoncering og redaktionel indhold hånd i hånd.

Det er dermed en kombination, hvor annoncen bliver placeret og eksponeret lige netop i det medie, man selv ønsker.

Men det vigtige grundlag for hele annoncen er en velfortalt, levende og beskrivende historie om lige netop dit produkt eller ydelse, der bliver fortalt på journalistikkens vilkår.

Advertorials er derfor målrettet mediets læser, og appellerer til at vække nysgerrighed og interesse.

Brug annoncepladsen til at fortælle hele din historie – det er væsentlig mere effektivt end den traditionelle annonce baseret på billeder og statements.