Virksomhedspræsentation

En velskrevet virksomhedspræsentation der er skarp, informativ og fejlfri! er ikke noget, man laver med højre hånd!

Når en virksomhed skal have udarbejdet en virksomhedspræsentation, bør man lægge mange kræfter i opgaven, så den bliver informativ og interesseskabende og samtidig beskrevet, så det er let at forstå.

Når virksomheder præsenterer sig selv - uanset om det er på tryk eller på nettet - bør teksten være korrekt skrevet og naturligvis uden tsave- og kommafjel.

Dårligt sprog og mange fejl giver læseren et skidt indtryk af budskabet. Uanset hvor gode virksomhedens produkter og ydelser er - eller hvor dygtig medarbejderne er - kan det skræmme potentielle kunder væk. Tekster og præsentationer skal fremstå korrekt og professionelt.

Derfor er det en fordel med hjælp fra en professionel, som har styr på sprog og grammatik, uanset om der skal udarbejdes nyt indhold, eller om det gennemskrivning og bearbejdning af eksisterende materiale.

Modtageren skal i fokus og få et positivt indtryk af virksomheden og virksomhedens produkter, ydelser og services.

Kontakt Freelancejournalisten.DK så vi i fællesskab kan kratte lidt i lakken og belyse, hvordan jeres virksomhed kan præsentere sig endnu bedre.

Du, I eller kunden

Det er vigtigt, at tekster der omhandler en virksomhed og dens produkter eller ydelser bevidst henvender sig til modtageren på en tiltalende måde.

Fx er det meget forskelligt, om tiltaleformen til modtageren skal være "du", "I" eller "kunden". Uanset hvilken tiltaleform der er valgt, skal teksten ikke kun fokusere på de gevinster, man får ved at handle eller samarbejde med jer

Derfor skal man lægges mange kræfter i at formulere tekster af høj kvalitet, der præsenterer virksomheden for både eksisterende kunder, nye kunder og samarbejdspartnere - men i dén grad også til nye og potentielle medarbejdere.

Der er ikke grund til at opfinde den dybe tallerken, hvorfor sådanne tekster - eller uddrag - også kan blive benyttet andre steder i virksomhedens kommunikation som fx hjemmeside og salgsbreve, eller til nyhedsbreve og kundemagasiner.