Succes på de sociale medier

... er ingen selvfølge. Men med en strategi for brugen af de sociale medier - SoMe - kan man komme rigtig langt og ramme rigtigt mange.

Som udgangspunkt er der naturligvis ikke noget i vejen for at benytte de sociale medier uden at have en egentlig strategi på plads.

Men skal en virksomhed for alvor have succes med content marketing på fx LinkedIn, Twitter eller Facebook, kan der nu alligevel være mange gode grunde til nogle strategiske overvejelser over hvad, hvordan og hvilket.

Hvis virksomhedens fx udelukkende fokuserer på B2B, vil stor aktivitet på Facebook eller Snapchat næsten være spild af tid, hvorfor der i stedet kunne være mere strategi i at overveje en plan for brugen af LinkedIn.

Overvejer først hvorfor virksomheden skal på de sociale medier. Sæt derefter nogle mål for den sociale tilstedeværelse, fokuser på målgruppen, overvej en kommunikationsform (tone-of-voice) og synliggør nogle af de værktøjer, I kan bruge til at måle indsatsen.

Der er selvfølgelig også mulighed for at kontakte Freelancejournalisten.DK, så vi i fællesskab kan kigge på, hvordan jeres strategi skal se ud - både i teori og praksis.
Sociale medier - brug dem rigtigt.

De sociale medier...

... forpligter, hvis man er til stede!

Ligesom ”Nyheder” på hjemmesiden, forpligter det også at have en ”Blog”. Der er som sådan ingen regler for, hvor ofte der skal blogges, men der bør komme et eller andet indlæg bare en gang i mellem.

Med Twitter skal vi overveje, hvad vi vil fortælle, og om vi tør dialog. Vi skal give et lille indblik i vores forretningsmæssige overvejelser – og det er ingen skade til, hvis vi både fortæller om succeser og fejltagelser, som andre kan lære af.

LinkedIn er et professionelt udstillingsvindue - på alle måder. Derfor skal vi benytte LinkedIn både ift. HR, branding, content marketing, salg og meget mere. (Næsten) Kun fantasien sætter grænser, og vi kan lige så godt udnytte det fulde potentiale og undgå faldgruber.

YouTube er muligheden for at lave sin egen kanal, hvor vi kan uploade små film og andet relevant og levende materiale. Det kan både være rå og redigerede filmklip og profilfilm men bestemt også animationer og andet, der kan være relevant for kunderne.

Facebook er især et godt udstillingsvindue, hvis man opererer med B2C. Med korte og regelmæssige opdateringer, er der alle muligheder for at del statements, billeder og film til mange på meget kort tid. Opererer virksomheden rent B2B, er Facebook ligegyldig.