Pressehåndtering og krisekommunikation

Tag nælden ved roden, og eliminer problemerne i opløbet!

Benyt altid det rigtige "værktøj" til krisekommunikation. Så kan I tage problemet i opløbet.
Ofte kan det være særdeles fornuftig strategi at udsende en uheldig pressehistorie, inden pressen selv lugter blod, og fjeren ender med at blive til fem høns.

Nogle kalder det brandslukning - andre kalder det krisekommunikation.

Uanset hvad man kalder det, vil en eventuel skandale i bedste fald kunne nå at løbe helt ud i sandet, inden dønningerne ruller, og bølgerne for alvor bliver rigtigt høje, hvilket absolut vil være en fordel for enhver virksomhed eller organisation.

Fortæl derfor den uheldige historie med egne ord og korrekte informationer, inden pressen selv opsnuser oplysninger og baserer deres vinkler på rygter, gætterier og informationer fra tredjepart.

Freelancejournalisten.DK udarbejder hurtigt, diskret og professionelt det nødvendige pressemateriale.

Krisekommunikation...

... eller brandslukning?

Er der brug for kommunikationsmæssig brandslukning eller krisekommunikation, skal der være skarpt fokus på, hvad virksomheden kommunikerer hvornår og ikke mindst, hvordan der skal kommunikeres.

Når der er tale om krisekommunikation, må virksomheden ikke fremstå utroværdig og vævende men skal i stedet være præcis og skarp i dokumentationen.

Hvis fx store mængder råolie over en årrække stille og støt er sivet ud i grundvand og hav, må man tage nælden ved roden, erkende problemet og dokumentere, hvad man vil gøre. Det nytter ikke noget at benægte og negligere dokumenterede fakta, da det kun vil være vand til mediernes mølle, og historien vil med garanti ikke blive glemt.