At administrere og opdatere en hjemmeside tager tid. Det skal gøres ordentligt, og det giver både eksisterende, nye og potentielle kunder et indtryk af, at der sker noget i virksomheden.
For at gøre hjemmesiden dynamisk og få virksomheden til at fremstå aktiv, bør virksomhedens hjemmesideadministrator løbende opdatere hjemmesiden med små nyheder, kundecases, informationer om nye produkter, services og medarbejdere.
Ingen nyhed er i realiteten for lille til virksomhedens egen hjemmeside.
Desværre sker det alt for ofte, at rollen som hjemmesideadministrator bliver nedprioriteret og ikke er i fokus. I stedet bliver den vigtige opgave overladt til mere eller mindre tilfældige medarbejdere, som måske lige har lidt tid til overs i ny og næ.
Måske bliver administrationen overladt til den, som fik de bedste dansk-karakterer i skolen, og som også er ganske hæderlig til at sætte et komma hist og pist. Ellers kan praktikanten i hver til fald lige kigge på det i næste uge - næste måned - eller næste år - hvis praktikanten altså får tid til det.
Een ting er ganske sikkert. Hvis de pågældende medarbejdere ikke synes det er interessant, har de rette kompetencer eller er klædt fagligt på til at se, hvad de overordnet skal gøre med hjemmesiden - vil de altid kunne finde anledning til nogle rigtige gode overspringshandlinger og dermed lave noget helt andet.
Sagt på en anden måde: mange virksomheder burde tage deres administration af hjemmesiden meget mere seriøst.
Hjemmesiden er jo et vigtigt udstillingsvindue, og der er derfor god mening i at have en webmaster, som har fokus på modtagerne, synes hjemmesideadministration er interessant og ikke mindst - ved en frygtelig masse om at kommunikere på internettet.
Få Freelancejournalisten.DK til at administrere jeres butiksvindue i Cyberspace og få det pudset løbende, så de besøgende kan kigge indenfor og føle sig velkommende.